Where Siya Shines

Пътешествие в Канада: Част 2 - Тобермори

Дойде ред на втория пост от поредицата Пътешествие в Канада. Първият пост, в който ви показвам Ниагара и водопадите, можете да прочетете тук.

По време на престоя ни в Канада прекарахме 3 дни на едно от най-прекрасните места, които съм виждала през живота си – Tobermory/Тобермори.

Тобермори е малко населено място, което се намира в северната част на Bruce Peninsula, на около 300 км от Торонто. Пътувахме 4 часа, за да стигнем там, но определено си струваше.

Нощувахме в една хижа на брега на езеро (едно от стотиците наоколо). Както почти всичко, което бяхме видяли досега в Канада, хижата беше огромна, с много стаи, мазе, дървена отвътре и отвън. От верандата се откриваше страхотна гледка към езерото, което беше на около 50м от къщата. Посрещна ни един симпатичен северноамеркиански катеричок и след като му се нарадвахме, слязохме да се разходим по брега и да си направим малко (много, кого заблуждавам?!) снимки.

Прекарахме следобеда на брега на езерото и след това се насладихме на красив залез. Във въздуха се носеше спокойствие. Еми игра във водата, понамокри се, посмя се, беше щастлива.

Вечерта наблюдавахме небето с помощта на приложението SkyView Lite, което показва съзвездията и планетите. Не бях виждала толкова ясно небе с толкова много звезди и мъглявини. Чувството беше неописуемо. Млечният път беше като нарисуван с четка. Страхотно преживяване.

Cyprus Lake

На следващия ден станахме рано и се запътихме към Cyprus Lake. За да стигнем до него трябваше да повървим известно време през гората. Еми извървя по-голямата част от пътя сама, а като се измори я качихме на гръб в ергономичната раница.

Стигнахме до езерото. Гледката, която се откри беше много живописна. Такава кристално чиста прозрачна вода.. Студена, но много примамлива. Алекс си топна краката, а имаше и ентусиасти, които скачаха от скалите наблизо. Бррр!

Flowerpot Island

След Cyprus Lake се запътихме към следващото спиращо дъха място – Flowerpot Island, или Саксиеният остров. Нарича се така, защото скалните образувания на брега му приличат на саксии. Лодката, на която се качихме, първо ни отведе да видим един потънал кораб в най-живописния залив ever, след което се запътихме към острова. В района на Тобермори има над 20 потънали кораба, a гмуркането е популярна атракция.

Езерото имаше страхотен синьо-зелен цвят, водата – чиста и прозрачна. Чак нереална. Много добро впечатление ми направи, че нито в Тобермори, нито в Торонто или Ниагара видях замърсени езера, гори или паркове. Всичко е много добре поддържано.

След като разгледахме острова от лодката, заходихме и акустирахме в пристана. След кратък горски преход стигнахме до един от бреговете с интересните скални образувания. Върху едната „саксия“ беше поникнало дърво.

Водата беше много студена, но се изкуших и си топнах краката. Резултатът можете да видите на следващата снимка:

Обратно към лодката:

Завършихме деня с барбекю и страхотен залез в хижата!

Каменистият плаж

Последният ден, преди да потеглим наобратно от Тобермори към Торонто, отскочихме набързо до един от плажовете, намиращи се в Bruce Peninsula по протежението на Bruce Trail в близост до Emmett Lake. От едната страна плажът беше изграден от многослойни скали с правоъгълни и квадратни форми. От другата страна вълните се блъскаха в ред от бели обли камъни. Водата беше толкова прозрачна, че на моменти се чудех дали наистина е там.

Навсякъде по плажа имаше кули от камъни. Алекс и Еми също си построиха няколко.

***

Постът стана малко дълъг, но нямаше как да намаля снимките повече. Исках всичко да ви покажа <3 Надявам се да ви е харесал!
Следващата седмица очаквайте разказ за разходките ни в Торонто, Center Island и Scarborough Bluffs.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.