Where Siya Shines

Пътешествие в Канада: Част 1 - Ниагарa

Този разказ закъснява с цели 2 години, но като видите какво количество снимки ще споделя с вас, ще разберете защо го бавих толкова.

Пътувахме за Торонто на 31 май 2018 година и прекарахме там 3 незабравими седмици. Събрахме много впечатления и направихме много снимки, които не мога да събера на едно място, затова всеки петък от месец юни ще ви споделям по 1 пост:

Ще започна малко нетрадиционно, но общите впечатления, съвети за пътуване и кое ми беше любимото място ще опиша в последния пост на 26 юни, а сега ще ви покажа Ниагарския водопад и бързеите. В постовете ще има микс от снимки, правени с фотоапарат и телефон.

5 юни – Ниагара

12 юни – Тобермори

19 юни – Торонто

26 юни – Общи впечатления и препоръки за пътуване

Ниагарския водопад

Ниагарския водопад не ми беше в bucket list-a, но когато го посетих, разбрах, че съм го пренебрегвала като дестинация без основания. На живо нямаше нищо общо с това, което бях виждала по снимки – беше в пъти по-красиво и вълнуващо.

Пътуването ни до Канада не беше само с туристическа цел – мои близки роднини живеят там и им отидохме на гости. Те живеят в Торонто, но имат къща в град Ниагара Фолс, затова беше естествено да посетим самия водопад.

С последвалите снимки ще ви отведа визуално на разходка покрай река Ниагара с изглед към американския бряг отсреща, а след това ще отидем на лодката и ще се потопим (преносно) сред огромните водопади. Когато разходката с лодка приключи, ще се качим отново горе, където ще отидем опасно близо до върха на голямата вода и косите ни ще се вдигнат във въздуха от статичното електричество. След водопада ще ви покажа водовъртежа и бързеите по река Ниагара, които са едни от най-силните в света. Вземете си чаша кафе/чай/вино и се насладете.

Ниагарският водопад се намира на река Ниагара на границата между САЩ и Канада. Ние го посетихме от канадската страна в град Ниагара Фолс. Реката е дълга 58км и свързва езерата Ери и Онтарио.

Водопадът се състои от 3 части – Малкият водопад, наречен Булчински Воал, Американския водопад и Подковата (Канадския водопад), до която се приближихме ние.

На следващите снимки виждате Малкия водопад на отсрещния американски бряг.

След една хубава разходка покрай реката и Малкия водопад, стигнахме до лодките. Нямаше как да пропуснем разходка с лодка – все едно да отидем в Рим и да не видим Папата.

Опашката беше доста дълга, но чакането си заслужаваше всяка минута.

Раздадоха ни еднократни червени дъждобрани – очакваше се да стане доста мокро. По тази причина си оставих фотоапарата горе при роднините ми и имам снимки от лодката само от телефона.

Гледките от лодката бяха много живописни. Вълни, красив мост, дъги.

Водопадът беше много внушителен и имаше пръски вода навсякъде. По едно време Еми малко се уплаши и се гушна в баща си – много мило.

Помня как в един момент се обърнах и видях колко близо до водата сме всъщност – вижда се долу на снимката с канадските знамена. Определено беше вълнуващо преживяване и бих го повторила.

Мокри и щастливи. Дъждобраните влязоха в употреба. Ние бяхме в червено, а хората на американското корабче бяха в синьо.

След като се качихме пак горе, пред нас се откри ето тази гледка. Можете да видите къде отиват лодките:

Обемът на водата беше В Н У Ш И Т Е Л Е Н. Страхотия.

Накрая всички бяхме като мокри кокошки, но много удовлетворени от преживяването. Нямам търпение да се върна пак и да покажа тази красота и на Кари.

***

Whirlpool Rapids – White Water Walk

След водопада се преоблякохме и се запътихме към водовъртежа (Niagara Worlpool) и бързеите (Whirlpool Rapids) по река Ниагара, които са едни от най-бързите и най-опасните в света. По скала от 1 до 6, те са 6-та степен. Реката тече по стръмен наклон, прави остър завой и пролома се стеснява, което спомага образуването на водовъртежа и бързеите.

Първо видяхме водовъртежа от високо. Имаше и зиплайн, но не се качихме, защото ставаше късно и нямахме време. От другата страна виждате САЩ. Водата беше чиста и със страхотен синьо-зелен цвят.

След това слязохме с асансьор 70 м надолу, минахме през дълъг мокър тунел и се разходихме покрай самите бързеи по маршрута White Water Walk. Имаше дървена пътека с малки площадки, от които да се наблюдават ключови места с най-красивите гледки. Дължината на пътеката беше около 300 метра – беше леснодостъпна и за хора със затруднения в придвижването. Скоростта на реката беше огромна – 48км/ч. На места вълните достигаха няколко метра височина. Можете да видите бързеите в действие в това видео.

Самата пътека е безопасна и е подходяща за малки деца с придружител. Еми беше много впечатлена.

В заключение:

Ако посетите град Ниагара Фолс (Niagara Falls), задължително се разходете покрай реката, качете се на корабчето (скъпо е, но си струва всяка стотинка) и слезте да видите бързеите. Напълно възможно е да съчетаете всичко това в един ден. Всички изброени атракции са подходящи и за деца и е гаранция, че ще останете доволни.

Очаквайте част 2 от разказа за Пътешествие в Канада другия петък. <3

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.